Atgal į sąrašą

Sąmoningi vartotojai padeda verslui siekti kokybės

2018-03-28

Kaip elgiatės, kai sugenda vos prieš porą mėnesių įsigytas daiktas? Išmetate ir perkate kitą? Tai tas pats, jei į šiukšlių konteinerį mestumėte 10, 20, 50 eurų banknotus, nes daugumai prekių pardavėjas suteikia nemokamą 2 metų teisinę garantiją (nekokybiška prekė turi būti  būtų pataisyta arba pakeista pirkėjui nepatiriant papildomų išlaidų, jeigu tai neįmanoma, vartotojas gali reikalauti sumažinti prekės kainą arba grąžinti pinigus).

Vartotojų teisių gynėjai pastebi, kad mūsų šalies vartotojai nekokybiškas prekes dažniausiai išmeta ir nereiškia pretenzijų pardavėjams manydami, kad tai sudėtinga, brangu, užima daug laiko.

Šią problemą išsprendė portalas www.reikalauk.lt, kuris paprastai, greitai ir nemokamai padeda vartotojams spręsti ginčus su prekybininkais ikiteisminėje stadijoje. Kaip tai veikia? Apsilankęs portale vartotojas ras reikalavimo formą, į kurią reikia tik įrašyti savo duomenis, informaciją apie įsigytą nekokybišką prekę/paslaugą, pažymėti, ko reikalauja iš pardavėjo. Forma parengta pagal šiuo metu Lietuvoje veikiančius teisės aktus, todėl vartotojui ją pildant nereikia jokių specialių žinių ar papildomos informacijos – dokumente nurodytas pretenzijos pateikimo terminas, per kiek dienų pardavėjas privalo atsakyti į raštą, sąrašas reikalavimų, kuriuos galima pateikti pardavėjui (pvz., pakeisti prekę, ją suremontuoti ir kt.). Užpildžius formą sistema suformuoja reikalavimą, kurį vartotojas turi pateikti pardavėjui arba paslaugos teikėjui kartu su pirkimą įrodančiais dokumentais. 

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentė dr. Eglė Kybartienė primena: „Būkite sąmoningi ir atsakingi. Net jei tinkamai neveikianti prekė mažos vertės, nenumokite ranka ir reikalaukite savo teisių. Galbūt pardavėjas net nežino, kad jo teikiamos paslaugos ar parduodamos prekės yra nekokybiškos. Jūsų reikalavimas įspės pardavėją ir apsaugos kitus vartotojus bei padės verslui siekti kokybės“.

Portalas www.reikalauk.lt sukurtas bendrame Latvijos ir Lietuvos vartotojų organizacijų projekte „Consumer first aid toolkit“ (Greitoji pagalba vartotojui), kurį finansuoja Europos vartotojų organizacijos (BEUC) CESEE Angel programa, skirta Vidurio, Rytų ir Pietryčių Europos šalimis.

Projekto partneriai Lietuvoje – Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (www.lvoa.lt).

https://sc.bns.lt/view/item/263949