Atgal į sąrašą

Lietuvos vartotojams daugiausiai naudos atnešė padidintas MMA ir „Lidl“

Lietuvos vartotojams daugiausiai naudos atnešė padidintas MMA ir „Lidl“
2017-01-24
Vilnius

Mūsų šalies vartotojų interesus ginantis Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas atliko apklausą, kuria siekta įvertinti, kokie 2016 m. įvykiai atnešė didžiausią naudą Lietuvos vartotojams. Paaiškėjo, kad tai – didesni atlyginimai ir „Lidl Lietuva“ startas bei plėtra šalyje.

Lygiai pusė – 50 proc. – visų apklausos dalyvių nurodė, kad didžiausią naudą vartotojams pernai sukūrė iki 380 eurų padidintas minimalus mėnesio atlyginimas (MMA). 44 proc. mano, kad daugiausiai naudos vartotojai gavo dėl „Lidl Lietuva“ atėjimo į rinką ir plėtros Lietuvoje.

Šie du įvykiai, vartotojų nuomone, buvo kur kas svarbesni, palyginti su kitais: sumažėjusiu elektros tarifu buitiniams vartotojams (26 proc.), įvedamu mokesčių už paslaugas krepšeliu bankuose (10 proc.) ar skaitmeninės televizijos „Netflix“ startu šalyje (4 proc.).

Svarbiausia – pajamos

Kaip svarbiausius 2016 m. įvykius vartotojai įvardijo nuo 2016 m. liepos 1 d. iki 380 eurų padidintą minimalų mėnesio atlyginimą (MMA).

Tuomet skaičiuota, kad MMA Lietuvoje gauna apie 350 000 darbuotojų, iš jų apie 80 000 sudaro dirbantieji biudžetinėse įstaigose. Iš viso Lietuvoje 2016 m. III ketv. dirbo 1,4 mln. šalies gyventojų.

„Minimalų atlyginimą Lietuvoje dar gauna labai didelė dalis gyventojų. Natūralu, kad jiems MMA padidinimas atrodo reikšmingas įvykis. Turint galvoje, kad nemaža dalis mūsų ekonomikos skendi šešėlyje, dalis dirbančiųjų tik neva uždirba minimalų atlyginimą, o didžiąją algos dalį gauna vokelyje. Vargu ar jiems MMA padidinimas iš tiesų atrodytų reikšmingas“, – komentuoja Kęstutis Kupšys, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys.

Pirkti pigiau

Pasak Eglės Kybartienės, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentės, apklausa aiškiai parodo, kokia svarbi vartotojams yra galimybė apsipirkti pigiau.

„Lietuvos vartotojai yra jautrūs kainai, tad nestebina, kad kaip vieną iš svarbiausių praėjusių metų įvykių jie vertina „Lidl“ atėjimą į Lietuvą. Išaugusi konkurencija mažmeninės prekybos maisto produktais sektoriuje akivaizdžiai buvo naudinga vartotojams. Taigi natūralu, kad, kaip rodo kiti tyrimai, „Lidl“ užimama rinkos dalis per nepilnus metus Lietuvoje jau perkopė 10 procentų“, – kalba E. Kybartienė.

26 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad naudą vartotojams pernai kūrė ir sumažinti elektros tarifai buitiniams vartotojams. Dešimtadalis minėjo mokesčio už paslaugas krepšelio įvedimą bankuose. Šis reikalavimas visa galia pradės veikti nuo vasario, tačiau jau pernai kai kurie bankai pradėjo jį taikyti savanoriškai. Dar 4 proc. džiaugėsi transliacijas Lietuvoje pradėjusia „Netflix“.

Vartotojų apklausą 2016 m. gruodį atliko „Spinter tyrimai“. Respondentai galėjo rinktis kelis variantus, todėl atsakymų suma yra didesnė nei 100 proc. Tyrimo metu visoje Lietuvoje apklausti 1007 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

***

Kontaktai:

Kęstutis Kupšys
Tarybos narys | Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas
Vykdomasis direktorius | Asociacija "Už sąžiningą bankininkystę"
+370-698-76444
info@sazininga-bankininkyste.lt

Apie Lietuvos vartotojų organizacijų aljansą

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – tai 7 nevyriausybinių vartotojų organizacijų susivienijimas, į kurį įeina Asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“, Lietuvos bankų klientų asociacija, Lietuvos gyventojų patarėjų sąjunga, Lietuvos vartotojų asociacija, Lietuvos vartotojų sąjunga, Nacionalinė finansinių paslaugų vartotojų asociacija ir Vartotojų teisių gynimo centras. Aljanso prezidente išrinkta dr. Eglė Kybartienė, Nacionalinės finansinių paslaugų vartotojų asociacijos direktorė bei ilgametė Europos vartotojų konsultacinės grupės (ECCG) narė. Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas – BEUC narys nuo 2013 metų. Tai vienintelė Lietuvos vartotojų organizacija, atstovaujama BEUC.

Daugiau informacijos: http://www.lvoa.lt/ | Organizacijos identifikacinis numeris Europos Sąjungos Skaidrumo registre: 506497923503-90.

Apie Europos vartotojų organizaciją BEUC

Pagrindinis BEUC tikslas – apjungti Europos Sąjungos ir kitų Europos valstybių vartotojų organizacijas, siekiant populiarinti, ginti ir atstovauti Europos vartotojų interesus, rengiant ir įgyvendinant Europos Sąjungos politiką vartotojų teisių apsaugos srityje, bendradarbiauti su Europos Sąjungos institucijomis ir kitomis įstaigomis. BEUC kaip savo veiklos prioritetus nustato 8 pagrindines vartotojų politikos sritis: produktų saugą, informacijos vartotojams teikimą, vartotojams skirtų prekių ar paslaugų pasirinkimo didinimą, atstovavimą, patirtos žalos atlyginimą, švietimą, vartotojų pagrindinių poreikių patenkinimą ir švarią aplinką.

Plačiau: http://www.beuc.eu/