Atgal į sąrašą

Ginčai dėl neįvykusių renginių – ką būtina žinoti vartotojui?

Ginčai dėl neįvykusių renginių – ką būtina žinoti vartotojui?
2020-11-16

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (toliau – LVOA) sėkmingai įgyvendino projektą „Ginčo šalių sutaikinimas sprendžiant vartojimo ginčus neteisminiu būdu“, kurio tikslas –   padėti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) efektyviau spręsti tarp vartotojų ir pardavėjų/paslaugų teikėjų kilusius ginčus bei populiarinti alternatyvų ginčų sprendimą.

Vykdant projektą buvo išnagrinėti 202 ginčai šiose srityse: sporto, kultūros ir pramogų renginių, vietinio ir išvykstamojo turizmo, grožio ir laisvalaikio paslaugų teikimo, pastato bendrojo naudojimo objektų administratorių, teikiančių bendrojo naudojimo objektų administravimo ir (ar) eksploatavimo paslaugas, veiksmų ar neveikimo.

„Daugiausia ginčų kilo dėl netinkamos paslaugų teikimo ir daiktų kokybės: vartotojai dažniausiai kreipėsi dėl avalynės, mobiliųjų telefonų, buitinių namų ūkio prietaisų kokybės neatitikimų bei nekokybiškų paslaugų (remonto, grožio, turizmo paslaugų srityse). Taip pat buvo skundžiami pardavėjo ar paslaugų teikėjo pateikti atsakymai į vartotojo pretenziją bei netinkamai vykdomi įsipareigojimai renginių organizavimo srityje“ – teigia projekto vadovė Agnė Černiauskaitė.

„Dažniausiai problema neįvykus renginiui – avanso grąžinimas. Kartais verslininkai nepagrįstai atsisako grąžinti avansą, kai paslauga nebuvo suteikta, o ginčo šalys nežino, ar konkrečiu atveju avansas turi būti grąžintas. Pasitaikė atvejų, kai atšaukus renginį jo organizatoriai nesiūlė kitos renginio datos arba dėl susiklosčiusių šalyje aplinkybių nesutiko perkelti renginio į vėlesnę datą ir grąžinti vartotojams pinigų, nesuteikė kupono“ – sako A. Černiauskaitė.

LVOA atstovė pabrėžia, kad neįvykdžius paslaugos, vartotojas turi teisę į nuostolių atlyginimą ir avansas jam turi būti grąžinamas, nebent šalys sutartyje susitarė kitaip. Avansas gali būti negrąžinamas tuo atveju, jei renginys buvo atšauktas vartotojo sprendimu ir verslininkas dėl to patyrė nuostolių. Pareiga įrodyti nuostolių patyrimo faktą ir patirtų nuostolių dydį tenka verslo subjektui.

 

Vartotojo teisės atšaukus renginį

LVOA primena, kad renginiui neįvykus dėl karantino metu įvestų draudimų, paslaugų teikėjas per 30 dienų nuo karantino panaikinimo turi nustatyti vėlesnę renginio datą. Renginys turi įvykti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo karantino draudimų panaikinimo. Pabrėžiame, kad perkėlus renginio datą, paslaugų teikėjas neturi teisės reikalauti iš vartotojo jokių papildomų mokesčių.

Jei vėlesnė renginio diena vartotojui netinka, jis turi teisę ne vėliau kaip per 60 dienų nuo pranešimo apie vėlesnę renginio datą informuoti paslaugų teikėją apie savo nesutikimą. Tokiu atveju paslaugų teikėjas privalo ne vėliau kaip per 30 dienų nuo gauto pranešimo suteikti kuponą, kurio vertė yra ne mažesnė nei už bilietą sumokėta kaina. Svarbu žinoti, kad kuponu vartotojas gali apmokėti visą arba dalį bilieto kainos į būsimus to paties paslaugų teikėjo organizuojamus renginius. Nepasinaudojus kuponu per 12 mėnesių, vartotojas turi teisę per 14 dienų nuo kupono galiojimo pabaigos susigrąžinti kupono vertę pinigais.

Kai paslaugų teikėjas kupono nesuteikia, pinigai už bilietą turi būti grąžinti per 14 dienų nuo nustatytos vėlesnės renginio datos. O jei vėlesnė renginio data nenustatoma, pinigai turi būti grąžinti ne vėliau kaip per 14 dienų + 30 dienų nuo karantino pabaigos.

Jei situacijos nepavyksta išspręsti taikiai, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius. Pavyzdinę prašymo formą galima rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje: http://vvtat.lt/vartotojams/kaip-pateikti-prasyma/431.

 

Projektas „Ginčo šalių sutaikinimas sprendžiant vartojimo ginčus neteisminiu būdu“ iš dalies finansuojamas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos lėšomis.