Atgal į sąrašą

Elektroninis ginčų sprendimas

Elektroninis ginčų sprendimas
2016-07-04

Elektroninis ginčų sprendimas  (EGS)

2016 m. vasario 15 d. Europos Komisija pristatė naują elektroninę platformą, skirtą padėti vartotojams spręsti ginčus, kilusius dėl sutarčių, sudarytų internetu. 

Kas yra EGS?

Europos Komisijos sukurta EGS platforma yra elektroninis įrankis, kurio pagalba vartotojai gali pateikti skundą verslininkui, kai prekės ar paslaugos yra įsigyjamos internetu. Pateiktas skundas bus perduotas į alternatyvaus ginčų sprendimo instituciją, kurią pasiūlys verslininkas.

Kokie yra verslininko įsipareigojimai? 

Visi internetu prekiaujantys pardavėjai bei paslaugų teikėjai vartotojams turi pateikti šią informaciją:

1. Savo interneto svetainėje pateikti nuorodą į EGS platformą;
2. Savo interneto svetainėje pateikti el. pašto adresą, kuriuo vartotojas galėtų susisiekti.

Kokia EGS platformos nuoroda?

https://webgate.ec.europa.eu/odr   

Kaip vartotojas turėtų pateikti skundą verslininkui?

Visų pirmą, vartotojas su raštišku skundu kreipiasi į verslininką tiesiogiai. Jei problemos išspręsti nepavyksta, vartotojas gali pateikti skundą per EGS platformą. EGS platforma išsiųs informaciją apie skundą verslininkui.

Kas vyksta toliau?

Verslininkas per 10 d. turi nurodyti ar jis pagal teisės aktus ar kitus dokumentus yra įpareigotas ginčą spręsti konkrečioje alternatyvaus ginčų sprendimo institucijoje. Jei tokio įpareigojimo nėra, verslininkas per 10 d. gali pasiūlyti  alternatyvaus ginčų sprendimo instituciją, kuri galėtų padėti sprendžiant ginčą.

Verslininkas pateikė alternatyvaus ginčų sprendimo institucijų sąrašą. Kas toliau?

Jei sutiksite ginčą spręsti vienos iš alternatyvaus ginčų sprendimo institucijų pagalba, Jūs galite tai patvirtinti EGS platformoje. Jei nesutiksite, Jūs turite galimybę siūlyti kitą instituciją.  Jei nesusitarsite dėl alternatyvaus ginčų sprendimo institucijos per 30 d., Jūsų skundas taps neaktyvus.  

Jei reiktų pagalbos?

EGS platformos pagalba galite susisiekti su EGS platformos pagalbos centru savo valstybėje. Lietuvoje pagalbą bei konsultacijas dėl EGS platformos teikia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. 

2013 m. gegužės 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 524/2013 dėl elektroninio vartotojų ginčų sprendimo